Jag hade inget liv på lovet.


Ehm.. Nu hade jag tänkt skriva om allt som hänt under den tid då jag inte skrivit nått.
Eller jag ska skriva om saker jag minns jag gjort.



Nån dag. Så va jag med jennie och vi gick cykla hem till mig.
Och vi bakade muffins och bajs. Fast det blev inte specielt lyckat. Tyckte jag.
Och sen så  skulle jennie hem och hon fick ta med sig muffinsen hem. För Erik skulle hem
till ehnne dagen efter. Och så. Det va nog 13 februari den dagen...
För jag små reta jennie med att hon skulle fira alla hjärtansdag men erik.
och då ville hon slå mig.



Och sen när det väll var lov så skulle jag ju va med på Dr. Who maraton skaen hos biku.
Men min mamma var sjuk och jätte lätt irriterad så jag fick stanna hemma och städa.
Och så gick måndag och tisdag.



Och på onsdag var det ungefär likadant.
Men jag hade jue fotbollsträning kl 18-19 med Sophia.
Så jag kom ut ur huset tackvare det. Och vi sprang långt. för att vara oss iaf.
Men jas halka i en bake och mitt knä börja krångla så vi gick en bra bit också.
Men det var nog det längsta jag sprungit nånsin bara sådär. Och det var längre är konditions testet.
Och det va segt för ingen strecha nått innan eller efter träningen.
Så vi tyckte att det var lite konstigt.
Och jag fick reda på att Lisa spelar i vårt lag också.
Så det va lite kul.

Och sen skulle vi cykla hem. Men leos cykel som Sophia hade lånat gick sönder.
Så vi gick hela vägen till viggestorp. Och hela tiden som vi gick hade jag hicka.
Det var otroligt jobbigt och pinsamt. För vi gick typ bakom en tjej och jag försökte sluta men jag kunde inte.

Efter att Sophia svängt upp till leo så kunde ju jag börja cykla.
Och då sluta jag hicka. Det var nog för att jag  blev varm igen.
Men jag fick skit ont i halsen. Så jag åt och duscha när jag kom hem.
Och gick och la mig.



Och sen torsdag, fredag så var jag jätte förkyld och satt och spela nått krigspel
pådatorn som antti eller jaakko instalerat på datorn.
Och dom va hos oss på alla hjärtans dag föresten och vi åt tacos.
Och det va inget mer som hände dom dagarna.



Och på lördagen åkte mamma och juhani bort.
För att juhani skulle åka öppet spår. typ där man åken vasaloppet.
så jag och senja var ensa hemma.
och jag åkte inte på fotbollsträningen för jag var förskyld då med.

Och senja åkte iväg och hämta dona hem till oss nån gång under dagen.
och vi såg slutet av melodifestivalen kommer jag ihåg. och the hot chick.
och jag blev bara ännu mer förskyld och sjuk då.
Och jag kommer ihåg att dona fråga mig om jag var sjuk, och jag sa bara Neee... jag är bara lite hies
(hur skriver man hies????)
Ajaa.. men sen gick jag och la mig och jag kunde typ inte somna för att dom prata så högt
i rummet intill. men jag somna ju tillslut iaf.



Och söndag. Den action-fyllda dagen på lovet.

Jag vaknade typ 9 kanske. och satte mig upp i sängen. och jag hade världens
huvudvärk och höll typ på att dö för jag hade så ont i magen.
Så jag stalde mig upp och tänkte att jag bara skulle ner och ta några panodil.
Jag hade typ vinglat fram till trappan och nästan ner för hela när det börjar svartna för mina ögon.

Jag hade varit med om det för. det va när jag och jennie ramla med cykeln.

Så jag tar de sista stegen fram till skåpet där panodilen finns.
Och så helt bara sådär så ramlar jag ihop på golvet och svimmar av.
Sen så piggnade jag till, eller iaf så att jag kunde resa mig upp och stoppa i mig
2 panodil. Så kände jag igan att jag skulle svimma. Men den här gången var jag berädd.
Så jag halvt lade mig ner på bordet istället. och stog där ett tag.
så kom senja och fråga va jag gjorde.
Jag sa typ: Jag måste ta mig upp till mitt rum igen jag är sjuk.

Så jag började vingla fram igen. Fram till trappan och upp kansske 3 steg.
Och så ramlade jag ihop och svimmade igen.
Men den här gången kom senja och hjälpte mig upp och till övervåningen.

Jag hade precis satt mig ner på min säng och sakt till senja att komma men termometern.
Så kände jag hur det vred sig i magen på mig.
Jag soppa åt senja att hämta en hink. Men hon hörde inte så jag fick skynda in på toan.

Och jag spydde. Men jag hade jue inte ätit nått så det var bara sånt där gult som jag spydde upp.
Galla heter det nog, nu när jag tänker efter lite.

Så jag låg och verd mig av smärta resten av dagen och natten.
Och spydde galla.



Och nån gång på natten hade mamma och juhani kommit hem.
och panodile hade tagit slut.
Och nu hade jag in te bara ont i huvud hals och magen. jag hade mensvärk också.

Och denna dag tog jag min allra första Ipren eller Iprem eller va det nu heter.

Och jag sov typ till kl 15.30

och jag tror att det var då mamma sa att jag skulle få en ny mobil.
Ajaaa.



Tisdagen minns jag inte mycket av. jag tror jag sov typ hela dagen.
 Juste jag försökte äta ett ägg tror jag. Men jag kräktes upp de.
Och hela tiden så har jag haft typ 38 graders feber.

Och nån gång under dagen när jag vart på väg nånstans och ingen vart hemma,
så hade jag svimmat igen. Det va i senjas rum.
Jag mns bara att jag satte mig upp och undra varför jag satt där.

Och Mamma sa till mig att min lärare skulle hämta mig till reijmyre kl 8 nästa dag.
Och att jag skulle vara där i typ 2 timmar för folk från tidningen skulle komma ditt.

så jag gick med på det. och jag duschade och gick och la mig igen.



Onsdag.

Jag gick upp kl 6. tog en ipren/iprem grej.
satte på plattången.

försökte sminka mig som vanligt och fixa håret.
Och sen åt jag några skedar yoghurt och så blev jag hämtad kl 8 som sakt.

så kom vi fram till rejmyre.
Jag har fortfarande feber och är helt stirrig och vinglig och typ hög på värktabletter.
Så går vi in i konferansrummet. och får lte info om vad som ska hända.
Och så säger tanten som är där att det är både tv och tidning som vi ska va med i.
Och jag blev så jävla chockad och besviken på dom att det inte går och bli mer än så.

Jag skulle vara med i tv.
Utan förvarning. 38 graders feber och hies så att jag lät helt cp.

Och inte viste jag va jag skulle säga eller göra heller. Dom sa bara att jag skulle slipa
lite och så skulle dom filma och ta lite bilder.
Så det var bara att skissa upp nått på ett glas. Och köra.

Det va typ 3 olika tidningar kanske fyra. och 2 tv kanaler som skulle filma.

så först kom typ nt in och börja ställa frågor och så tror jag.
Jag kommer inte ihåg v jag sa till dom jag svamla nog mest.

och sen kom en till reporter och skulle fråga saker.
Och dom sa jag nått helt annat till.

Och sen kom första tv saken och det va skit nervöst.
Jag skacka och svettades och försökte prata och slipa smatidigt.
Men jag var inte lika hies då. Tror jag.

Och sen hände allt annat i en helt konstig ordning.
Jag minns inte så mycket. Jag sa typ att jag ville läsa vidare efter gymnasiet och inte ville börja
jobba  i reijmyre direkt fast att jag kunde.

och jag fick min mobil. det blev jag glad för.



Och idag så har jag sovit och kläderna jag beställt har kommit.
och jag klippte ut mig ur tidningen och så satt jag och vänta på att jag skulle
va med i tv men det va jag inte.

Ha, jag tänkte att jag säker sakt så sega saker att dom inte ville ha med mig.
men så var det inte. för tydligen hade massa lärare sett mig i tv på morgonen.

så jag gick in på datorn och leta fram det. men när jag väll såg det så ville jag inte
se eller höra mig själv. Jag lät som en fyra åring och såg ut som fan.
dom filma mig så att det såg ut som om jag hade världens dubbelhaka och mitt hår såg förjävligt ut.

Jag ville bara dö typ. det va så pinsamt.
men ingen får veta vilka kanaler det va eller så.
men folk såg säker mig i tidningen. och där såg jag väll ganska normal ut.
om man jämnhör med tv sakerna.

ajaa.. jag ska sova och stanna hemma imorn också.
Jag behöver sova mer.

Och jag har fått reda på att Antti ska flytta till scottland redan på måndag.
men jag vill inte det, inte på måndag. för jag vill hinna med att umgås med honom innan.
och jag ville att han skulle följa med till rejmyre nån dag innan det men neee.
Nu lir det inte så. Nu kanske jag hinner prata med han i telefon nån gång och sen inget mer.

Och kläderna jag beställde va typ en bikini, en mörkblå cardigan,en scarf, ett par gröna shorts,
ett linne och typ en bikini under del som jag redan hade överdelen till, örhängen och ögon skugga.

och sen senare nån gång kommer mina skor och klänning.
Och ni får se bilder senare kanske men nu ska jag sova.

Hejs.. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0