Ur en bävers dagbok....



26/06 Vaknade, började bygga en ny damm på morgonen för att förbereda mig för ifall om rymdvarelserna skulle komma till attack. Blev inte klar med den nya dammen så jag tänker fortsätta imorgon. Så jag gick in och lade barnen i sängs och gick sedan och sov.


27/06 Vaknade, åt, gick ut och fortsatte med bygget. Barnen kom ut och lekte. Medan jag var och byggde hörde jag att ungarna började bråka. Så jag gick och kollade vad de höll på med. Då såg jag att Bertil, Harry och Freddy var i sjön och tryckte ner sin lilla syster Doris. Jag sprang dit och flyttade på pojkarna för att komma fram till Doris. Jag bar upp henne till land. Jag kände på hennes puls. Men jag kände inget. Jag var tvungen såklart att skälla ut pojkarna, efter vad de hade gjort. Vi bestämde oss att ha en liten begravning om några dagar.


28/06 Låg bara i sängen hela natten. Hade inte kunnat sova efter det som hände igår. Vad var det jag hade gjort fel med mina pojkar? Sa jag till mig själv. Men Robert, Gustav och Björn är ju väl uppfostrade och flickorna också. Klev upp ur sängen och kollade till ungarna. De satt och lekte i sjön igen. Gick och gjorde kaffe, så att jag skulle piggna till lite. Satte på tv: n och sedan satt jag där hela dagen.


30/06 Vaknade. Vi hade bestämt oss för att ha begravningen om en dag. Vid frukostbordet började vi höra konstiga ljud utanför. Vi sprang ut för att kolla vad det var. Plötsligt ser jag att det är rymdvarelserna som har kommit! Britta skrek det högsta hon kunde. Jag sa till ungarna att inta sina platser. Jag skrek det högsta jag kunde: skjut! Men de kunde inte skjuta. Sedan kom jag på att de inte att blivit köns mogna ännu. Jag började skjuta med mitt kön, medan barnen bara sprang omkring och skrek. Rymdvarelserna hoppade ut ur deras tefat och började skjuta med laserstråle. Plötsligt sköt rymdvarelserna på Bert och Harry så att de smälte ihop i en stor klump med gegga. Jag sköt så mycket jag kunde, jag dödade en efter en. Sedan tog de tag i Britta, Freddy, Gustav och Eva, och sedan åkte de iväg. Jag visste inte vad jag skulle göra då. Jag tog tag i Björn och Robert och sprang in med dem. Jag satte mig fram för tv; n med dem, sen satt vi där hela dagen. Efter det gick vi och lade oss.


31/06 Idag skulle vi ha begravningen för Doris, men vi bestämde oss för att ha för Bert, Harry, Britta, Freddy, Gustav och Eva också. Vi visste ju inte vad rymdvarelserna skulle göra med dem, jag hade suttit ett tag och funderat över det. Vi gick och bytte om till våra kavajer och sedan började vi begravningen. Vi grävde en stor grop och slängde ner dem. Efter det gick vi och drack kaffe, saft och åt nygräddade bullar. Björn och Robert gick och lekte medan jag lade mig och sov.


01/07 Vaknade, åt frukost, skulle gå och väcka Björn och Robert. När jag kom in i deras sovrum såg jag att Björn låg på golvet och blod som kom ut ur hans huvud, medan Robert satt i sängen med en blodig brännbolls- klubba i handen. Jag skrek så högt jag kunde. Jag tog tag i Robert och smällde till honom med klubban i huvudet, jag sparkade, slog, ströp Robert flera gånger tills att han också dog. Jag visste inte vad jag hade gjort. Jag gick ut och tog tag i spaden och började gräva en stor grop. När jag var klar med gropen gick jag och bar upp Robert och Björn och slängde ner dem i gropen. Jag gick ner i vinkällaren och öppnade en flaska vin och drack upp hela flaskan på en gång.


02/07 Jag hade inte sovit en blund utan jag hade suttit i soffan och druckit massor av vin. Jag kände att jag var stupfull. Jag visste inte vad jag skulle göra mera så jag försökte gå in i köket. När jag kom in dit tog jag tag i min kökskniv och förde den fort mot min mage. Nu ligger jag här på golvet och skriver detta. Men inte så länge till, så adjö.

Det är "den store poeten" Senja som skrivit detta på en svenska lektion.


Och jag vet inte varför men jag och Senja fäcktades med bananer idag.
Typ överbliven energi eller nått. Men det va kul. Och så ska jag gå och sova typ snart.
Eller först så ska jag ju duscha och så men iaf.

Och jag är jätte gla för Emelie

Kommentarer
Postat av: cissi

OMG ! har senja skrivir den :O de är lite läskigt ...i miss you

2009-02-06 @ 09:20:01
URL: http://xstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0