Lalaa.


I tisdags var jag i skolan som vanligt. Och sen när jag hade slutat så träffade jag Matilda och Johan.
Så jag prata lite med dom och så. Sen så skulle dom hem till Matilda och jag till bussen.
Och när jag stod där och vänta så såg jag Biku också. så jag pratade lite me henne också.
Sen åkte jag hem. Åt, bytte kläder och cyklade till stallet.
Sen så bytte jag om igen och gick upp till stallet för att få reda på vem jag skulle rida, och vad vi skulle göra.
Och vi skulle ha hopplångchering (vet inte hur det stavas). Och jag skulle dela häst med Hilda, den minsta personen i vår rid grupp. Och vi skulle ha Peperoni av alla hästar när det va hoppning och allt.
Så jag va lite orolig för hus skulle hon kunna hålla imot om Peppe fick för sig att han skulle skena innan hindret
när jag sitter där på han utan nån som hälst kontroll öve honom. Och inget annat än hans mann att hålla i.

Men det visade sig att Hilda var riktigt bra på longchering fast hon aldrig gjort det för.
Och att Peperoni va skit bra på det också och att det inte alls var svårt att hålla balansen fast vi skulle hoppa i
galopp med händerna utsträckta. Och det visade sig att det var jätte kul och skit härligt.
Man bara flög utan att behöva tänka på vart hästen va på väg.

Men sen när jag skulle longhera och Hilda skulle hoppa så blev jag skit yr.
Men det gick  jätte bra för henne också, så det va ju bra.

Och när jag kom hem frös jag helatiden. Och sen somnade jag på soffan ett tag.
Först när jag tog min tumperatur så var den 35.4 så de kanska inte va så konstigt att jag frös.
Men sen så höjdes temperaturen till 38 så jag stannade hemma och sov igår och idag..
men nu mår jag bättre..

Hejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0