Blaa.

Pajamas partyt va trevligt. Vi åt fajitas och glass. SingStar .

Och i Söndags var jag med Jennie. Vi åt kyckling och ris. Sen regnde det så vi bara satt inne ett tag. Och vi tänkte att vi skulle cykla till en bom ute i skogen och sen gå tillbaka. Men när vi kommit till bommen så ville jag fortsätta cykla en bit för att se vart vi var. Så vi kom till en korsning och vi bestämde att vi skulle cykla åt vänster hör att se vart vi kom. så vi gjorde det. Och vi åkte förbi ett gult hus. och vägen blev smalare men vi fortsatte. då kom vi till en liten röd stuga. och vägen tog slut där. Och sen fick vi för oss att gå fram till stugan och titta in. Och sånt brukar inte jag göra, jag respekterar folks egendom. Men det såg lite övergivet ut så vi gick fram. Eller bara jag han gå fram till fönstret och titta in. Det var en riktigt fin stugan, om man tänkte på helheten. men så tittade jag på soffan som stod närmast fönstret. Och där låg det en t-shirt och EN GAMMAL KÄRRINGS BH. Och då fick jag panik. Jag han bara tänka att det kanske var nån där. Så jag sa till Jennie att springa. Så vi sprang till vägen igen och gick tillbaka till våra cyklar. Det va lite lästigt. Men efter att vi hade cyklat så kämde man sig jätte bra. Motion liksom. Vi cykla fan 16km.

Och det har hänt nått cp med datorn så texten är fet. Fast jag vet ju inte om det blir så när jag är klar. 

Ehm. och i måndags så var jag med Jennie igen. Vi skulle hem till mig efter att jag slutat skolan. Och när vi hade cyklat förbi viggestorps skolan så ser vi en hund som käka plommon från ett träd. Och det var helt sjukt. Och på vägen till Jennie så hade jag sett en gubbe som stog i en buske och ropade efter nått eller nån. Så jag trodde själv klart att det var gubbens hund som hade rymt. Så vi bestämde att en skulle stanna vid hunde och den andra skulle leta efter gubben. Så jag stog där vid hunden och gav plummon till den. sen började den gå iväg, så jag tog tag i dens halsband och sa åt den att sitta. Den la sig ner istället så jag fick sätta mig på backen själv. Så satt jag där med hunden ett tag. För sen kom Jennie tillbaka och sa att hon inte hade sett nån gubbe. Och då skälde hunden till så att jag släppte taget. Den sprang till Jennie och hälsade och sen iväg till en annan tomt. Och då kom vi på att hunden kanske bodde där och att vi hade hållt den där i onödan. Så vi släppt hunden och gick därifrån snabbt. För vi ville ju inte att nån skulle tro att vi typ kidnappat hunden eller nått sånt.

Och det är väl allt kul som hänt på ett tag. Förutom att vi ska ha party för Jennie hemma hos Matilda på lördag. Ehm, och då kommer Matildas nya kompis Malin dit också.  Och typ når jag, Hanna och Johan gick till Fredriks systers lägenhet på matrasten. Och Johan skulle ära flingor med vatten. Och så när han letade efter en sked så hittade han choklad body paint istället.  Det va lite kul.

Ajaa Hejs..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0