Tuggar kex åt duvor.






Tråkigt häst snack för det ointresserade


 Igår när jag red igen, för fredagen å jag tog kort till mitt pass, så skulle vi igentligen rida ut på trängbanan. Och Cia skulle
rida med Gabriela. Men vi hade alla hunnit hoppa upp när hon märker att det låter som att Gabriela har en lös sko, så hon
hoppar av för att se vad det är. Men Gabriela hade inga skor på backbenen överhuvetaget. Sen så såg hon att hon haltade.
Så vi fick välja mellan att hoppa inne eller rida dressyr ute. Men de blev hoppning då.






Och jag fick Goliat, som jag aldrig tidigare ridit. Men jag viste ju ungefär hur han hoppar, eftersom jag sätt hur han
hoppat med andra på lektionerna. Och jag har ju hört vad lärarna jämnt sagt. Så jag drev på ordentligt, försökte att få honom
så mjuk som möjligt så att han gick att svänga med ordentligt. För vi skulle hoppa två varv på ett hinder i en volt först. Och
efter sista voltn skulle vi hoppa stuts. Och shit va lång han var i börja av ridletionen!!! Han kunde ju inte äns svänga ordentligt
så att han kunde gå ut i hörnen ordentligt. Men sen blev det bättre..
Och jag viste att han kune ta världens onödigaste och långa "skutt" över hinderna om man inte drev fram han orentligt.
Så jag satasde och hoppade första hindret i hög fart med en stor häst (väldigt stor för mig) som jag aldrig hoppat med tidgare.

Och det gick hur bar som helst ju! Och det var inte som jag hade förväntat mig alls. Han hoppade ju skit bra. Och han var
ju inte alls så som han varit tidigare. Men han var inte riktigt lika bra som Sprite och Greyson.. Men väldigt bra.
Och nästa gång, på fredag, så blir det action. Hoppa jag. Och om edt blir så som jag vill så får jag Peperoni. Men ajaa
Nu till nått annat än ridningdå..




Nått annat som inte handlar om hästar


Det gick bra på Orientringen igår. Jag sprang hela med Sofia och Linnea. Och de va kul antar jag. Annars hade jag väll
sprungit ifrån dom. Men vi sprang iaf på typ 1 timme 10 minuter. Och det va faktiskt bra för mig efter som jag varit sjuk innan..

Ajaaa, jag orkar inte skriva mer.. Nu ska jag prova våran locktång och se hur den fungerar. Så hej då..




Kommentarer
Postat av: cissi/cicci

aaaah !! jag kan inte se hela texten

2009-06-11 @ 19:44:20
URL: http://xstar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0