Shit va kul...



Ehm.. Igår blev den en jävla mass cyklande för mig.
Först på morgnen till centrum. Sen när jag sluta till stallet.
Men sen så kom jag på att jag skulle hinna hem och va hemma i i typ 2 timmar innan ridningen
för min häst gick på lektionen innan. Så jag cyklde hem skogsvägen.
Och efter att jag vart hemma i 2 timmar så cyklade jjag den vanlig vägen till stallet igen.
och sen efter ridningen så cyklade jag skogs vägen hem igen...


Och föresten, så had evi vanlig hoppning i går då.
Och jag fick Sprite och jag va lite nervös för hur det skulle gå.
För det va typ andra gången i mitt liv som jag skulle rida honom och första gången jag skulle hoppa med han.
Och vi hade Moa istället för Jessica och hon visste inte riktigt hur högt vi skulle hoppa eller hur mycket.
Så hon satte hindrerna på ungefär 80-90cm eller så. Fast ingen sa nått om det för alla var skit pep på att
äntligen få hoppa lite högre än vanligt.
Och Sprite va helt fantastisk att hoppa med :D
Jag har inte hoppat men en så bra häst sen jag hoppade med Milton! Och det säger en del om stallets
hästar tycker jag iaf. Dom flesta är väll bra men alla har nått "prolem" eller va man ska säga.
T ex Goliat, om man inte hjälper honom ordentligt och håller rätt galopp så
blir det lätt att han tar världens skutt typ 1,5 meter framför hindret.
Eller så är hästarna lite för helt inför hoppning som typ Tian och Peperoni.
Eller så är dom svår styrda och drarsig mot kanten av hindret eller bara skenar förbi som Mirage och Donna..

Men Sprite är absolut bättre än Greysson på hppning..
Och Greysson är jävligt bra han med. Så igår var det första gången för mig att hoppa med Sprite och första
gången att hoppa så högt som vi gjorde igår :D

Och nu blev det ett skit tråkigt och onödigt inlägg om att cykla och  rida..
Så trevligt för alla helt intresserade typ Jennie. Men ajaaa..

Hejs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0