Cp och svin.



I natt kunde jag sova ordentligt, jag vet inte hur länge sen det var jag sov så gott. Och drömlöst. Men ja, utvillad är jag alltså. Och min cykel står vid skolan sen igår. Så i morse hade jag alltså ingen cykel, ellr inte min egna cykel. Så jag skulle låna mammas eller Senjas. Och innan jag äns hunnit fråga mamma om hennes så hade hon redan åkt iväg med den. Så det skulle bli Senjas cykel nag skulle åka med. Och jag viste att hon har haft punka på cykeln. Så jag bad henne kolla om det var det eller om Jaakko hade lagat det. Och så bad jag henne att känna på båda hjulen så att det säkert va luft i dom. Och hon sa att hon kände på dom och att Jaakko hade lagat den. Och sen när jag skulle åka till centrum så ser jag att det inte alls finns nån luft i framhjulet. och förstår att hon inte alls hade känt på hjulen. Cp Senja säger jag bara.. Och nu har jag lust att skriva massa skit om henne, men ne, det blir bara jobbigt..

Så sen var det bara att väcka en trött och tjuring Jaakko och fråga honom om skjus till centrum. Och då var det bara 15 min kvar tills min buss skulle åka. Men jag han med bussen, precis. Och nu sitter jag här i Rejmyre och har gjort klart rosen på rutan som jag ska få 200kr för. Inte så jätte mycket men ändå. Är man fatting som jag just nu, så är till och med 50kr mycket.

Och på tala om pengar så fattar jag inte varför mina matersättnings pengar inte kommit. Man brukar få dom efter tre dagar typ. Men nu har det fan gått två veckor :( Jag behöver ju dom, typ 1500 skulle jag kunna ha användning för just idag.

Och det är svininfluensa i viggestorp. Hela skolan ska typ va stängd tills folk blir friska, det fick jag reda på i tidningen och dom jag rider i samma grupp med. Eftersom några av dom går på Viggestorp. Och det är teori vecka den här veckan. Så jag ska bara dit och lyssna och prata typ, och så blir det kul att se hur många som är borta från stallet. Sjuka i svininfluensa. Och se om jag själv kommer att få den av nån i stallet... :3 Det vore ju nått. Bli den första på bergska med influensan... Åh va sjukt jag tänker, man ska ju inte vilja få influensan. Man ska ju va rädd för den. Men jag känner att det inte spelar så stor roll om jag skulle få den eller inte. Man kan ju ändå bli sjuk av vaccinet. Och det kan ju hända att jag är en av de få personer som blir riktigt sätte sjuk av influensan. Men jag kan ju va en av dom som blir jätte sjuk av vaccinet också, det kan ju inte jag veta, eller läkarna när man får sprutan. Och Hanna har ju redan fått vaccinet, för hon är i en riskgrupp. Hon har alltså astma, och hon blev jätte sjuk av den. Hon kunde inte äns va med igår i skogen med klassen. Hon bara stod och skaka och såg ut som om hon skulle spy när som helst. Och idag är hon också hemma. Så det känns som att ta sprutan kan vara lika jobbigt som att faktiskt få svininfluensan. Så jag vet inte.. Jag kanske inte bryr mig riktigt tillräkligt mycket om sånt just nu.. Jag har andra problem.

Hejs med er svininfluense-sjuka-människor :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0